BusLine jezdí jako subdodavatel pro Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce (DPMLJ). V Liberci má na starost zhruba 40 procent autobusových výkonů, v Jablonci všechny. Ani v Jablonci by vypovězení smlouvy nemělo mít na fungování MHD vliv. "Garantujeme občanům, že veřejná doprava ve městě zůstane zachována," uvedl nedávno tamní primátor Petr Beitl (ODS).
Podle Batthyányho se na ukončení smluvního vztahu s BusLinem připravovali, řádná smlouva pro Liberec měla skončit na konci roku 2019. "Kroky směřovaly k tomu, aby si budoucí období dokázal dopravní podnik obhospodařovat vlastními silami, vlastními řidiči, vlastními autobusy," řekl. S ohledem na pokračující jednání s BusLinem nechtěl konkretizovat, jak bude město postupovat, když se nedomluví. "Abychom nenahrávali druhé straně, abychom si nezhoršili vyjednávací pozici," řekl.
Podle jeho náměstka Jana Korytáře (Změna pro Liberec) by bylo lepší ve spolupráci s BusLinem nepokračovat. Vnímá to jen jako poslední možnost. "Čím dříve se dopravní podnik odstřihne a připraví na to, že by si to mohl provozovat sám, případně s pomocí jiných dopravců, tím lépe," řekl. Změna pro Liberec smlouvu s Buslinem dlouhodobě kritizuje, považuje ji pro DPMLJ za nevýhodnou. Primátor naznačil, že potřebné autobusy by mohl dopravní podnik získat z Německa a přejít by k němu mohli řidiči, kteří dosud jezdí pro soukromého dopravce. DPMLJ si bude muset kvůli nákupu autobusů vzít úvěr. Podle primátora kolem 60 milionů korun, Korytář se domnívá, že to bude přes 100 milionů korun.
Důvodem k vypovězení smlouvy bylo podle primátora nezaplacení úroku z prodlení kolem tří milionů korun. BusLine důvody výpovědi zatím nekonkretizoval. "Důvod výpovědi byl společnosti Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou sdělen v textu výpovědi a vzhledem k dlouholetému vztahu jej zatím nechceme medializovat," řekla před týdnem serveru Seznam Zprávy mluvčí firmy Busline Nikola Bradíková.