TZ ZPL, kráceno: Situací, kdy jsou některým řadovým úředníkům na radnici upírány odměny, na které mají nárok, se bude zabývat Inspektorát práce. Náměstek Korytář mu zaslal podnět na opakované porušování zákoníku práce. Stalo se tak poté, co se mu nepodařilo tento bod opakovaně zařadit na jednání rady města a jednání se současným ani předchozím tajemníkem k ničemu nevedla.
Podnět má celkem 11 stran a přes 200 stran příloh a týká se více než deseti zaměstnanců magistrátu. Inspektorát práce má podnět již k dispozici. Jak vyplývá z vyjádření inspektorátu, čtyři okruhy problémů hodnotí jako závažné a bude se jimi zabývat na nadcházející kontrole.
Tato kontrola má řešit situaci, zda dochází k šikaně řadových zaměstnanců ze strany tajemníka magistrátu a primátora města. Mimo jiné jde o dlouhodobě neřešený problém bossingu (šikany zaměstnanců), kvůli kterému odešlo nebo bylo přeřazeno již několik zaměstnanců. Jde také o nerovnou výši platů a příplatků na odboru strategického rozvoje a dotací (řídí jej Korytář pozn. red.), kdy někteří privilegovaní pracovníci berou mnohonásobně vyšší příplatky za stejnou práci než jiní. Do působnosti inspektorátu patří pouze šetření porušování zákoníku práce, nikoliv neetické nebo nemorální jednání zaměstnavatele. Dvěma body podnětu se Inspektorát práce proto zabývat nebude. V jednom bodě bylo doporučeno řešení problému soudní cestou.
Náměstek Jan Korytář k tomu uvádí: „...šlo o soustavnou šikanu vybraných pracovníků odboru strategického rozvoje a dotací, z nichž někteří již z odboru odešli. ...Problém je o to větší, že narušuje práci jednoho z klíčových odborů města, který se tak potýká s vysokou fluktuací, což je v situaci, kdy připravuje, nebo již realizuje projekty v řádu stovek milionů z evropských dotací, nepřijatelný hazard. Jen v letošním roce odešli z výše uvedených důvodů další čtyři projektoví manažeři, kteří našli bez problémů lépe placenou práci. Bohužel ne pro město. Konec citace.
Tajemník a primátor se podle Korytáře pokouší dlouhodobě vinu za tuto situaci svést na gesčního náměstka, tedy na něj. K tomu měl nejspíš sloužit také personální audit, který si na odbor strategického rozvoje nechala radnice, údajně bez součinnosti gesčního náměstka, vypracovat. Otázka zní, kdo jiný než gesční náměstek by měl být odpovědný za personální politiku na svých odborech...
Korytář i vyhrožuje: "V případě, že by město dostalo na základě šetření inspektorátu pokutu, může ji pak vymáhat na předchozím či současném tajemníkovi." A také "upravuje skutečnost". když v TZ tvrdí: "Současného tajemníka Martina Čecha vybrala komise, kde byli z politiků dva zástupci Starostů – Ivan Langr a Jan Berki, primátor Batthyány a naopak žádný zástupce Změny." Je to ale trochu jinak: Jména jsou správně, ovšem náměstek primátora Ivan Langr byl do zastupitelstva a následně i do rady zvolen za Změnu a za SLK kandiduje až v nadcházejících volbách. Do konce tohoto volebního období tak reprezentuje, byť se to nelíbí ani Langrovi ani Korytářovi, Změnu. ZPL tudíž zástupce ve výběrové komisi měla. Je výhradně její problém, že se její exponenti ve vedení města rozhádali.